piątek, 20 października 2017

Anita Róg - I miejsce XV Ogólnopolski Konkurs Literacki im. Marii Komornickiej Kozienicki Dom Kultury im. Bogusława Klimczuka - KOZIENICE 2017






























Mój skarb

i znów chowam łzy 
do kieszeni
jak najdroższe pieniądze


płacę taką walutą za długi
zaciągnięte u Fortuny


los kołem się toczy a moje kieszenie
w płaszczu wciąż dziurawe


więc okrada mnie łotrzyni z całego majątku



Topielisko w Beckford

ona wciąż tam stoi

wiedz że kiedy umierają kwiaty umiera w kimś wiosna a tętnice wypluwają jej krew w powietrze

w przyrodzie nic nie zginie

młoda jucha dużo tlenu
ale współczucie i tak należy się tylko kwiatom które
już nie zakwitną
upiorne stawy wspomnień biała mgła osłania nagość
czerwienią wciąż nieprzenikniona a lilie wodne pełne udręki
dodają dramaturgii sytuacji jej suknia szeleści woła

Twój/mój kostium

jak do twarzy Ci
w tym nowym stroju tak ciasno ubrałaś się w słowa

lepią się do ciebie biegną i ciągną się za
twoim cieniem czepiają jak rzep psiego ogona

nigdy nie pozwolą odejść druga skóra
kolejna maska piękna nie daj Boże by bez nich

pokazać się światu i odkryć
niewidzialne tatuaże krzyczą po ramionach

nieznajoma
tak bardzo melodyjne spadasz rozsypujesz się z każdym słowem w pył

już nawet kropek
nie stawiasz na końcu

zdania i kusisz tylko
prześwitujesz ciszą


Pełne wyniki konkursu  można przeczytać https://www.dkkozienice.pl/?id=8233


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz